Wat kost een website in 2018?

Om je tijd te besparen hebben we een onderzoek verricht naar de kosten van 15 diverse aanbeideres van websites. Dit onderzoek heeft plaatsgevonden op 10/1/2018 op basis van de weergave op de eerste 2 pagina’s van google.

Maar wat is een basis website? Niet schrikken!

Een basis website verschilt per leverancier een klein beetje. Meestal is een basis website de framework (bijvoorbeeld WordPress of Wix enz.) waar alles op draait aangevuld met een thema (vaste stijl), en de inhoud die de klant wenst te hebben op de site. Zo een website kan bestaan uit 1 lange pagina of enkele hele simpele korte pagina’s. Maar iedere pagina kost tijd om te maken en te vullen, dus verwacht niet dat meer pagina’s voor hetzelfde tarief een goed koopje is. In tegendeel meer voor minder betekent vaak minder stijl en meer slordig werk!

Maar gelukkig zijn er ook nog goede professionele webbouwers die ook starters pakketten leveren. Dit zijn vaak kleine websites waar niet al te veel tijd in zit (de kosten moeten immers minimaal zijn), maar ze zijn technisch goed gebouwd en ze zullen ook goed functioneren. Een goede basis website heeft een commerciële rode draad die je door de inhoud trekt. Zo een website leest goed door omdat er nagedacht is over welke informatie in welke volgorde in welke vorm getoond moet worden. De vormgeving is dan ook aangepast aan de informatie en niet andersom. Het ontwerp is strak, teksten zijn goed leesbaar en je kan de website zowel op de mobiel als op de desktop goed bekijken.

So far so good …

Maar nu wordt het spannender. Sommige leveranciers, met name van de allergoedkoopste websites leveren echt prutswerk. En hier wil ik je echt voor waarschuwen. Een webbouwer zonder commerciële ervaring zou eigenlijk geen website moeten bouwen. Een website is een namelijk wel een commercieel product. Het is de online presentatie van jouw bedrijf. Wees hier gerust kritisch op want jouw klanten / consumenten zullen dat zeker zijn. Let daarom goed op dat je geen samenhangsel krijgt van teksten en plaatjes die de klant niet aanspreken, want dan is de kans groot dat zo een website weggegooid geld is.

Let op:  Je website is jouw visitekaartje naar de buitenwereld en daarbij geldt: goedkope uitstraling is een lage kwaliteitsverwachting. Je moet je wel realiseren dat, als je een goedkope uitstraling verkiest jouw klanten jouw als goedkoop zullen bestempelen. De verwachtingspatroon van jouw verkoopprijzen zal dan ook goedkoop zijn. Denk daarom goed na of een goedkope uitstraling wel past bij jouw bedrijf en je doelgroep. Verder is je website goedkoper dan je denkt, want het is een zakelijke investering en je mag deze kosten dus gewoon opvoeren in je administratie.  Je mag de btw terugvragen je winst verlagen en dus minder belasting betalen.

Heb je bijna geen budget? Begin dan met een Facebook business pagina. Daar kun je alle informatie in kwijt en het kost je niets. Wil je meer weten over de verschillen tussen een wordpress website en een facebook pagina klik hier: Heb ik wel een website nodig?

Voor wie?

Beginnende ondernemers

Start-ups

Voordelen

Lage kosten

Snel inzetbaar

Fiscaal aftrekbaar

Nadelen

Heel klein

Wat is een maatwerk website?

Een maatwerk website is totaal iets anders. Zo een website wordt volledig aan de hand van persoonlijk advies voor je ingericht met professionele teksten en uniek design. Jouw huisstijl wordt met veel zorg samengesteld en toegepast. Het allerbelangrijkste in dit traject is dat je werkt met een specialisten op het gebied van design, sales, marketing en techniek. De toegevoegde waarde van deze personen is niet te onderschatten, want een goede online marketeer weet precies hoe hij jouw klant moet warm maken zodat hij of zij van jou wilt kopen.  Kortom ervaring, vaardigheden en kwaliteit kost nu eenmaal geld. Maar kwaliteit levert ook meer op, dus een professioneel project rendeert ook beter!

Een maatwerk website voor een basis prijs? Dat zal niet gaan, niemand werkt voor niets. Maar de hoofdprijs betalen hoef je ook niet, en zeker niet bij Jullo Online Marketing 🙂 want bij ons betaal je een heel scherp tarief en je krijgt er heel veel kwaliteit voor terug. Zie ons aanbod: [professionele website] Hoe dit kan? Het is simpel, Jullo is een klein bedrijf met weinig overhead kosten.

Tip: Kleine bureaus of zelfstandige professionals kunnen je vaak beter adviseren, zij zullen je minder kosten rekenen en meer persoonlijk aandacht geven.

Voor wie?

Bedrijven met budget > € 1.000

Bedrijven die een professionele uitstraling willen

Voordelen

Uniek design

Beter afgestemd op doelgroep

Hogere conversie

Nadelen

Hogere kosten

Kost meer tijd om te maken

Vereist meer input van jou als ondernemer

Conclusie

Goedkoper betekent minder stijl, minder advies en minder kwaliteit. En als je zelf niet weet hoe je online promotie moet inzetten, en hier ook geen advies bij krijgt, dan zal de investering helaas weinig opleveren.

Je weet wat ze zeggen, als het te mooi is om waar te zijn….